CRITICII

Consumul s-a prăbușit. Marile lanțuri de magazine, lovite exact acolo unde le doare – în profit

S-a întâmplat inevitabilul: consumul din România a intrat la apă. Românii, storși ca o lămâie de taxe, facturi și prețuri umflate artificial, nu mai dau năvală la cumpărături. Și ghici cine plătește nota? Fix cei care până ieri se uitau superior la buzunarul nostru: marile lanțuri de retail.

Ironia e delicioasă: supermarketurile care se pregăteau să ne numere ultimele monede se trezesc acum cu halele pustii. Rafturile pline, parcările goale. Criza pe care o visau pentru noi i-a ajuns din urmă și le bate la casă – doar că nu mai are cine să treacă pe-acolo.

Ani de zile au împins prețurile tot mai sus, convinși că „românul oricum plătește, n-are de ales”. Surpriză: românul a avut. Și a ales să nu mai cumpere. Când puterea de cumpărare s-a prăbușit, profiturile corporațiilor au început să zboare pe geam, iar facturile pentru întreținerea hipermarketurilor imense au rămas pe masă.

E povestea clasică a lăcomiei care se întoarce împotriva celor ce au provocat-o. În timp ce ei fac ședințe de criză și pun mâna pe calculator să vadă cum iese minusul din plus, românii s-au reorientat: cumpără de la piață, fac acasă, reduc risipa și preferă produsul local celui de import cu adaos nesimțit.

Morala? Dacă lovești prea tare în oameni, nu-i dobori. Îi înveți să trăiască fără tine. Și atunci, adevărata criză nu mai e în casele românilor, ci în buzunarul celor care credeau că românul e veșnic client captiv.

Related Articles

Back to top button