CRITICII

Transportatorii aduc anual 5 miliarde de euro în țară și guvernul își bate joc de ei

Recunoașterea transportului rutier drept sector economic strategic și elaborarea unor măsuri care să susțină acest sector economic pentru a rămâne competitiv și a aduce în continuare venituri directe la bugetul Statului este o idee neinteresantă pentru actualul guvern .

Cel mai mare exportator de servicii din România, aduce peste 5 miliarde de euro anual în economia românească, contribuind la reducerea deficitului valutar .

Vă prezentăm lista revendicărilor transportatorilor :

  • Plafonarea RCA la 5.000 de lei la B 0 şi posibilitatea suspendării acoperirii polițelor (RCA/CMR/casco) când un camion nu este în uz și prelungirea automată a valabilității.
  • Scurtarea timpilor de trecere a frontierei prin modificarea OG 43 şi respectarea Regulamentului European 1100/2008 privind controalele în vămi.
  • Acordarea alocației de cazare neimpozabilă de 265 lei/zi pentru salariaţii bugetari dar şi angajaţilor din privat, fără documente justificative.
  • Introducerea unei alocaţii de hrană pentru lucrătorii detaşaţi, neimpozabilă, în valoare de 40 EUR/zi, care să se adauge la plafonul maxim de 87,5 EUR/zi în limita căruia se poate acorda indemnizaţia de detaşare.
  • Obligația plății timpilor de așteptare a camioanelor la încărcare/descărcare care depăşesc 2 ore.
  • Obligația plății serviciului prestat de șofer de încărcare/descărcare a mărfii din camion sau interzicerea acestui serviciu.
  • Obligativitatea expeditorilor de a prezenta la licenţiere o asigurare de risc financiar sau orice altă formă de garanţie bancară în limita căreia poate încheia tranzacţia.
  • Responsabilizarea beneficiarului mărfii, care a asigurat încărcarea camionului, în cazul în care la cântar se constată altă greutate decât în documente.
  • Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil pentru firmele de transport
  • Controlul camioanelor ucrainene pe teritoriul României în egală măsură cu al celor românești. Rezolvarea problemelor de acces în Portul Constanța care au devenit din ce mai acute de când sunt atât de multe camioane ucrainene care intră zilnic în port.

Related Articles

Back to top button