România trebuie să desființeze Consiliile Județene și să facă urgent pasul spre regionalizare
România zace în mlaștina organizării administrativ teritoriale a regimului Ceaușescu și nu are nicio șansă de dezvoltare sau spre o modernizare a statului. Guvernările trădătoare de țară din ultimii 32 de ani au pus pe tapet pericolul maghiar când s-au făcut pași serioși spre reorganizarea teritorială.
În spatele acestei mascarade stau atât serviciile de informații maghiare prin UDMR cât și guvernele corupte conduse de PNL, PSD, PDL, în diversele lor forme și denumiri din epoca postdecembristă.
România trebuie să încheie odată și pentru totdeauna această epocă postdecembristă care a dus țara pe marginea prăpastiei, altfel vom rămâne în continuare la coada Europei. Primul pas spre o Românie modernă este modificarea Constituției cu acordul tuturor partidelor politice parlamentare, cu excepția UDMR, organizație antiromânească controlată de spionajul maghiar.
În momentul de față serviciile de informații maghiare au fost penetrate de cele trei servicii de informații rusești, SVR, GRU și FSB la cel mai înalt nivel. Politica UDMR reprezintă azi interesele Federației Ruse în România și în regiune. Dealtfel, Ungaria a devenit coloana a cincea a Rusiei în NATO și UE.
De ce se tem conducătorii români de regionalizare
De la Adrian Năstase până la includerea regionalizării în PNRR-ul implementat de USR s-a tot vorbit de regionalizare. Toți acești politicieni mici dar mari la sfat și în stat au promis multe însă nu au făcut nimic bun pentru țară. Așa am ajuns astăzi cu un Guvern PNL/PSD/UDMR care se ocupă cu stingerea incediilor create de propria incompetență și hoție.
Până nu ne vom lepăda de partidele sistemului România nu poate deveni un stat modern. Toți premierii care și-au dorit regionalizarea nu au implementat-o pentru că și-ar pierde susținerea politică și beneficiile. Odată cu regionalizarea României o mare parte din baronii locali vor dispărea, fapt de neconceput pentru PSD, PNL și UDMR. O altă mare piedică în cale debaronizării României este legea electorală prinvind alegerea primarilor în două tururi. Fără această lege o să tot avem primari incompetenți și slugarnici partidelor care îi pun în funcție. Cu actuala lege electorală, PNL, PSD și UDMR, se mențin la putere și blochează orice formă de democrație participativă.
Consiliile județene trebuiesc desființate, păstrată instituția prefectului și numit un guvernator pentru fiecare regiune având în subordine un consiliu regional. Aceste CJ-uri sunt niște fosile neocomuniste prin care se jefuiește banul public și se păstrează nomenclatura de partid. Deasemenea trebuie redus aparatul bugetar cu circa 400 de mii de funcționari, care astăzi stau prin birouri fără a aduce beneficii statului român. Multe instituții deconcentrate trebuiesc eliminate deoarece nu produc nimic și au comportament de lipitoare asupra statului, fiind create special pentru lipitorii de afișe, amante și neamurile politicienilor corupți care conduc țara.
Ce reprezintă regionalizarea
La nivel European exista patru modele de regionalizare : napoleonian, german, anglo-saxon şi scandinav. Exista state europene ce sunt organizate ȋn teritoriu pe doua nivele (Austria, Ungaria, Irlanda, Olanda, Portugalia, Marea Britanie, Suedia), ar alte state cu suprafeţe şi populații mai mari sunt organizate pe trei nivele (Germania, Spania, Italia, Polonia).
Franţa, de exemplu, a început procesul de regionalizare administrativă în 1982 şi l-a definitivat în 2006, Scoţia şi Marea Britanie în mai multe etape din 1994 până în 1999, în Irlanda descentralizarea s-a creat, la fel, în două etape 1994 şi 1999, iar Polonia a început procesul în 1992 şi l-a definitivat în 1999, prin crearea celor 16 voievodate.
Fără regionalizare România a ajuns să aibă o dezvoltare haotică ce produce efecte grave. Județele din Vestul țării, plus Brașov, Sibiu, Iași, Craiova, și Ilfovul împreună cu Capitala, au cunoscut o dezvoltare masivă în timp ce restul țării a rămas cu zece ani în urmă sau chiar mai mult. Județele limitrofe fluviului Dunăre sunt falimentare și depopulate în urma migrației masive către marile centre de dezvoltare. Satele României sunt depopulate din lipsa locurilor de muncă și lipsa capacității de a atrage fonduri europene și investiții. Nimeni nu va oferi bani unei comune cu 1500 de locuitori. În schimb, dacă am avea regiuni atragerea de fonduri și investiții ar crea un climat favorabil pentru dezvoltarea economico-socială locală.
Regionalizarea reprezintă un element de integrare în Uniunea Europeană, prin stabilirea raportului dintre comunitate şi regiune, pentru a preveni dezechilibrele sociale oferind legitimitate regiuniilor sau instituţiilor care le reprezintă interesele. Organizaţiile europene care reprezintă regiunile europene, Organizaţia pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (OECD), Comitetul Regiunilor (CoR), Consiliul Municipalităţilor şi Regiunilor Europene (CCRE), Adunarea Regiunilor Europene (AER), sunt lobbiștii intereselor locale şi regionale la Bruxelles şi militează pentru principiul subsidiarităţii şi încurajează guvernarea multi-nivel.
Tot ce am exemplificat aici nu poate fi pus în practică deoarece actuala guvernare PSD/PNL/UDMR este interesată doar de păstrarea privilegiilor, a pensiilor speciale și de protejarea baronilor locali având în vedere că în 2024 o să avem un tur de forță al alegerilor europarlamentare, locale, parlamentare și prezidențiale. Klaus Iohannis domnește peste un stat eșuat și așa va rămâne în istorie: ”Președintele statului eșuat.”