Tractorul Brașov, distrus de mafia PSD-PNL: De la țară producătoare la colonie de consum
Tractoarele fabricate la Brașov au avut o prezență globală, fiind exportate în America Latină, Africa, Asia și chiar Australia. Modelul U 650 a avut un impact semnificativ în agricultură.
Înființată în 1925, fabrica de avioane IAR Brașov a fost confiscată de ruși după cel de-Al Doilea Război Mondial, ceea ce a determinat schimbarea profilului și înființarea Uzinei Tractorul Brașov în 1946.
Uzina a produs inițial tractoare cu motor Fiat, dar din 1960 a început să fabrice modele 100% românești. Tractoarele și autoturismele de teren Aro cu motoare fabricate la Brașov erau foarte apreciate.
Numărul de angajați de la Uzina Tractorul Brașov a crescut constant, ajungând la 23.000 în 1990. Uzina a devenit unul dintre principalii exportatori ai României comuniste.
Tractoarele fabricate la Brașov au fost vândute sub diverse denumiri în străinătate, cum ar fi Universal, UTB, Universal Farmliner sau Titan. Modelul U 650 a fost unul dintre cele mai populare tractoare din lume în anii 1970 și 1980.
Uzina Tractorul Brașov a produs și sub licență în Pakistan, Turcia și Argentina.
Declinul uzinei a început în 1990, iar în 1999 a fost divizată în șase societăți comerciale care au fost vândute. Uzina a intrat în lichidare în 2007.
Astăzi, pe locul fostei uzine se află un cartier nou și un mall, iar istoria fabricii de tractoare de la Brașov a fost în mare parte ștearsă.