Fiul președintelui PNL Gorj câștigă contracte cu statul în valoare de 300 de milioane de lei prin firma înființată de tatăl său
Fiul președintelui PNL Gorj a obținut contracte cu statul în valoare de 300 de milioane de lei prin intermediul companiei înființate de tatăl său. Senatorul PNL Ion Iordache susține că a înființat SC Ydail Construct SRL în anul 2000, o firmă specializată în construcția de drumuri, și s-a retras din companie în 2008. În prezent, fiul său deține 94% din acțiuni. Cel mai important contract încheiat cu bani publici a fost semnat în 2020 cu Consiliul Județean Gorj, același județ în care Ion Iordache a câștigat un mandat în Parlament. Contractul are o valoare de peste 210 milioane de lei (aproximativ 42 de milioane de euro), conform declarației de interese. Este important de menționat că Ion Iordache conduce și filiala județeană a PNL.
Potrivit obligațiilor legislative, deputații și senatorii sunt obligați să depună anual o declarație de interese și una de avere. În declarația de interese se menționează contractele pe care firmele deținute de titularul sau de rudele sale de gradul întâi le au cu statul. Ion Iordache a menționat că firma sa este apreciată și că mulți doresc să lucreze cu aceasta.
Cu toate acestea, Ion Iordache a negat orice implicare în procesul de atribuire a contractelor, subliniind că acestea sunt obținute prin licitații publice. El a menționat că există o piață vastă pentru lucrări de construcții și că, în prezent, există o lipsă de constructori care să execute lucrările disponibile.
Ion Iordache a avut o carieră politică care a cuprins trecerea de la PDL la ALDE, cochetarea cu PSD și devenirea senator PNL în 2020. Deși a părăsit temporar partidul pentru a se alătura lui Ludovic Orban, el a revenit ulterior în PNL, subliniind datoria față de gorjeni și apărarea intereselor lor ca motive pentru deciziile sale politice.
Este important de menționat că acest caz nu este singular în peisajul politic românesc. Alți senatori și deputați, precum și rudele lor, au obținut contracte cu statul prin firmele pe care le dețin sau în care au interese. Astfel de situații ridică întrebări privind transparența și integritatea în procesul de atribuire a contractelor publice.